Õhtupoolik muuseumis

Teisipäeval käisime Vabamus, kus saime põhjalikuma ülevaate Eesti lähiajaloost ja meie tänapäevase vaba ühiskonna kujunemisest. Meie giid tutvustas miks Vabamu loodi, milliseid lugusid püsinäitus esile tõstab ning kuidas erinevad perioodid on kujundanud inimeste igapäevast elu.

Püsinäitus selgitas nii repressioone kui ka vabaduse taastamist ning seda, kuidas need suured muutused mõjutasid tavalisi inimesi. Ruumides oli tunda, et vabaduse teema pole ainult poliitiline või ajalooline, vaid ka väga inimlik.

Pärast tuuri kirjutasime kirju Ukrainast ära viidud lastele. See ülesanne oli vaiksem ja tõsisem ning pani mõtlema sellele, kuidas vabaduse kaotus ei ole ainult mineviku teema, vaid puudutab ka praegust aega ja päris lapsi, kellelt on turvalisus ja stabiilsus ära võetud.

Seejärel panime kokku erinevaid vabadusega seotud sõnu ja väljendeid, näiteks freedom of press, freedom of movement, freedom of speech ja teised. Iga sõna andis meile võimaluse arutada, mida konkreetne vabadus tähendab, millal see võib olla piiratud ja kuidas seda oma igapäevaelus märkame.

See harjutus pani meid mõtlema, milliseid vabadusi me ise tähtsaks peame ja miks. Samuti aitas teemade lahti mõtestamine meil erinevate nurkade alt vabaduse mõistet avada.

Kokkuvõttes kujunes õhtupoolik Vabamus üsnagi sügavaks ning mõteterohkeks. Saime ajaloolise ülevaate, praktilise vaatenurga ning võimaluse arutada vabaduste teemat enda ja teiste kogemuse kaudu. See lõi tervikliku pildi sellest, miks vabadused on olulised ja miks on nende mõtestamine vajalik ka tänapäeval.


Posted

in

by